fredag 20 juli 2018

Veckans mat...

Något försenad "veckans mat" och oplanerad med tanke på att det vart tomt idag och på söndag. Idag vart det gatuköksmat, intill ett ställe där jag och sonen anmält oss som frivillighetsarbetare angående branden som härjar i vår kommun nu.
På söndag har jag faktiskt ingen aning om vad vi äter, sambon jobbar och vi andra två ska iväg till lokalen som vi var på idag för att hjälpa till ta emot proviant som folk skänkt och packa iväg ut till bränderna.
Man vill ju hjälpa till med det man kan hjälpa till med, eftersom jag inte kan släcka bränder så har jag satt upp mig ett antal frivillighetslistor med olika sysslor kring det hela.
Just nu önskar jag mig rejält regnoväder i flera dagar.
Jag och sonen hade planer på att dra iväg på en liten roadtrip medans sambon jobbar sista passen innan semestern, men jag vet faktiskt inte nu när Sveriges största brand är 4-5mil ifrån oss. Känns väldigt olustigt just nu...

Måndag: Kyckling med potatissallad
Tisdag: Pizza
Onsdag: Rostbiff och potatissallad
Torsdag: Tomatsoppa
Fredag:
Lördag: Köttfärsbiffar med fetaost
Söndag:

Inga kommentarer: