tisdag 9 maj 2017

Torsk med citronsås och räkor...


























Dagens middag hemma här.
Som ni ser på vissa inlägg så är det inte så värst mycket kolhydrater på mina tallrikar, tar hellre mer grönsaker och mindre potatis/pasta/ris. Bröd har jag också dragit ner rätt bra på genom åren, fast unnar mig ibland när suget blir för stort.
Man måste ha i sig lite kolhydrater också för att orka. Orka jobba, orka träna och vara en allmänt trevlig människa. Gäller att hitta balansen. När jag tränar mer, det vill säga tar mig tid att göra vissa övningar med hantlar och yogamattan hemma eller när jag är ute i skogen för att försöka springa, så känner jag att jag behöver lite extra kolhydrater. Annars är det mest dagliga promenader i motionsform jag utövar, det jag skrev om ovan försöker jag en till två gånger i veckan.
Nötter är det något jag gärna äter mycket av, ger bra energi och bra mättnadskänsla. nu har jag börjat på ha nötter på yoghurten också istället för musli. Bättre mättnadskänsla och mindre socker.
Vad har ni själv för nyttiga tips i vardagen?

4 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Det var väl GW som sade sig slutat med kolhydrater helt och rasade i vikt.
Ska nog prova det nån gång då läkarna tjatar på mig ;)

Såg ju gott ut det där :)

Ha det bäst nu.

znogge sa...

Jag har också dragit ner på kolhydraterna och äter gärna mer grönsaker. Dessutom så promenerar jag varje dag. Egentligen borde jag komma igång med träningen på crosstrainern men...

Kram

Caroline sa...

Guldkryckan: Har också för mig att jag hört något sådant från GW, men det är inte mitt mål som ligger nästan på undervikt enligt BMI-tabellen utan jag känner att jag mår så mycket bättre genom att dra ner på kolhydrater. Känner mig piggare och mindre plufsig när jag äter sundare.

Caroline sa...

Znogge: Ja ikväll kom jag iväg både på promenad och mindre springtur och sedan träning i källaren efteråt. Känner mig riktigt nyttig nu :)
Kram