tisdag 22 augusti 2017

Veckans mat...

Ja jag skrev ju för någon vecka sedan att jag skulle köra igång med "Veckans mat" igen och det passar väl bra denna vecka då när jag börjar på jobba igen och sonen börjar skolan, sambon har ju redan jobbat någon vecka han efter sin sommarsemester.
Men nu är meningen att vi återigen ska in i rutinerna, vad passar inte då bättre än att publicera "Veckans mat". Vi kommer fortfarande försöka köra en vegetariskt rätt per vecka hemma hos oss. Linsgrytan var alternativet för den vegetariska denna vecka, men som ni ser så kommer det även vara chorizo i i brist på fantasi vad man annars skulle kunna ha i. Kommer då vara i en mindre mängd än en "vanlig" korvgryta. Likaså som vi kommer blanda i vegetariska alternativ så som bönor eller linser när vi gör köttfärssås och halvera mängden köttfärs i den rätten.

Måndag: Lax med smoked hickory marinad
Tisdag: Pytt i panna
Onsdag: Tacopaj
Torsdag: Linsgryta med chorizo och purjolök
Fredag: Tortellini med spenat och ricotta
Lördag: Borka brygga
Söndag: Fläskfilé med lime och tacokrydda

2 kommentarer:

znogge sa...

Låter varierat och bra tycker jag. I dag blev det pasta med köttfärssås i gruvan. Självklart fanns det ett vegetariskt alternativ och en soppa för den som föredrog det. Lika gott som vanligt :D

Kram

Semester & Mat sa...

Så nöjd att det finns ett vegetariskt alternativ åt alla på stället jag nu är på om dagarna, kommer nog testa en hel del nytt :)
Kram