torsdag 19 april 2018

Veckans mat...

En dag senare än vad jag brukar lägga ut "Veckans mat" på, försöker ju att lägga ut den på onsdagar men ibland så skenar tiden iväg så man helt enkelt glömmer bort det.
Vi har länge pratat om raggmunk, men jag tycker det är sådan omständig rätt att tillaga en vardag och det är ändå en mera vardagsrätt enligt mig, men nu så hittade jag ett recept (länk) på att göra den i ugn och det vart helt okej.
Vegetariskt igår, hade två olika halloumi. En med örtsmak och en med chili, köpta på Lidl.
På fredag fortsätter vi med lidl, det är ju där de har gyroskött. Helt okej fastän det redan är kryddat i förpackningen, men ännu godare om man gör det själv.
Lördag ska vi ut på tur, Småstadsliv (länk) i Sveg och middag där innan.
Söndag tar jagen flaska limemarinad till en hel kyckling innan den läggs ner i lergrytan och sköter sig själv någon timme.

Måndag: Lax med romsås och brysselkål vid sidan om.
Tisdag: Raggmunk i ugn
Onsdag: Risotto med halloumi och paprika
Torsdag: Rester: Korvgulasch med pasta
Fredag: Gyros och strips
Lördag: Sveg
Söndag: Limekyckling i lergyta

2 kommentarer:

znogge sa...

Det låter varierat och gott. Här blev det skogssvampsoppa men inte hemgjord. Ok som en snabb vardagsmiddag.

Kram

Semester & Mat sa...

Lät gott det med, testade att göra champinjonsoppa för ett tag sedan med ädelost. Det kan jag rekommendera :)
Kram