onsdag 6 juni 2018

Veckans mat...

Blir lätt lite dagvild när det blir ledigt mitt i veckan, nästan så jag ett tag i dag trodde det var lördag och ledighet imorgon också. Men det vart så ändå, förkylningen min eskalerade och jag fick feber. Lika bra att lyssna på kroppen och vila, så det inte blir värre.
Börjat på rensat upp bland resterna i frysen som ni ser nedan, så lätt att det annars bara fylls på i det facket.
Sommarvärmen försvann och verkar återkomma på lördag, så därför blir det lite plockmat då. Vissa av de senaste dagarna har jag funderat att ta fram fingervantarna igen. Pelargonerna bärs in under natten, då vissa nätter nu varit ned mot tre grader bara. Har även burit in citrusträdet och olivträdet, men efter ha läst lite mer om dessa två så kan de klara sig bra ner mot noll faktiskt.

Måndag: Soppa med tofu
Tisdag: Rester av Allt i ett panna
Onsdag: Schnitzel och strips
Torsdag: Rester av grekisk pytt i panna
Fredag: Lax och pressad potatis
Lördag: Plockmat (skinka, potatissallad, oliver, sallad mm)
Söndag: Kycklingklubbor med risotto

Inga kommentarer: