onsdag 20 juni 2018

Veckans mat...

Midsommarveckan har det hunnit blivit och jag har varit ledig dryga veckan nu, skönt. Hade så mycket semester så jag plockade ut en del sparad också, blir därmed ledig fram till 1 augusti och sedan tj.ledig utan lön tills skolan börjar igen.
Ljuset på kvällarna den här tiden på året är något alldeles magiskt tycker jag, dels att det är så ljust mitt i natten och sedan alla dessa färgskiftningar. Igår kväll var himlen alldeles röd.
En ny rätt vart det den här veckan och den åt vi i förrgår, vart inte så överdrivet imponerad av den men helt okej. Länken är till en video på facebook, hoppas den fungerar.
Maten i midsommar är någorlunda spikad, men kanske kastas om beroende på vad vi gör om dagarna och vad vi är sugen på till middag just den dagen. Ska iväg nu och handla, med många andra i affärerna är jag rädd för...

Måndag: Potatis/köttbullsgratäng (länk)
Tisdag: Spenat- och ricottalasagne
Onsdag: Soppa
Torsdag: Cevapcici och strips
Fredag: Cheddarpaj
Lördag: Lax
Söndag: Pizza

2 kommentarer:

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Mysigt att ha plan för maten till midsommar, det är inte riktigt bestämt här ännu :)

Semester & Mat sa...

Ja det brukar bäst fungera så, skönast också märkte jag idag när vi handlade. Antar att det är mera kaos i affärerna imorgon :)