tisdag 9 oktober 2018

Veckans mat...

Ny vecka igen och varje gång jag gör inlägget för "Veckans mat" så funderar jag på när jag ska komma igång med de övriga inläggen om resor vi har gjort sedan den senaste reseuppdateringen och visa lite mer matbilder.
Jag har befunnit mig lite i en svacka kan jag säga, men tror det börjar på ordna till sig så jag snart blir piggare igen och då kommer dessa inlägg.
Kom över nyplockade och rensade kantareller i helgen för 50kr/kg, så det fick bli kantarellsoppa igår och i helgen så byttes vissa ingredienser ut mot just kantareller. Kommer säkert köpa en gång till av dem.
Försöker variera maten så gott det går och minska ner på kött, så på fredag kör vi kycklingfärs till tacosen. Vegetariskt både måndag och söndag, sedan väldigt lite animaliskt både tisdag och torsdag.

Måndag: Kantarellsoppa
Tisdag: Tortellini med bacon, spenat och parmesan
Onsdag: Köttbullar och stuvade makaroner
Torsdag: Sötpotatis och tonfiskröra
Fredag: Taco med kycklingfärs
Lördag: Lövbiffrullader med ädelost
Söndag: Spenat och ricottalasagne