tisdag 11 december 2018

Veckans mat...

Ingen panik än att det är jul snart, tror jag iallafall...
Julklapparna känns någorlunda under kontroll, mera julbak nu i veckan och maten ja den tänker jag att det blir för mycket i vanlig ordning men ska försöka tänka på det ännu mer denna jul.
Köpte fryst Janssons förresten häromdagen, vissa kanske skriker rätt ut nu men ibland måste man få vara lite bekväm av sig tycker jag.
Men än återstår det några dagar innan julen gör sin entré, här nedan ser ni veckans mat som vi äter hemma hos oss. Två nya rätter ska testas.
Tycker jag spar in så mycket tid att hålla reda på allt i google keep. Olika listor för varje affär, listor för veckans mat som jag för det mesta har en ny vecka påbörjad med, lista för vad som finns i frysen, vad som redan finns färdiglagat och rätter som vi är sugna på.

Måndag: Qourn med tikka masala
Tisdag: Avlånga köttbullar i gräddsås och potatis
Onsdag: Fiskbullar med dillsås
Torsdag: Bostonfalukorv (länk)
Fredag: Grönkålspaj med ädelost och valnötter (länk)
Lördag: Fläskfile och strips
Söndag: Kyckling i form och ris

2 kommentarer:

Maria sa...

Wow, vilka foton! :)

Semester & Mat sa...

Tack Maria
Även om det nu var ett tag sedan jag publicerade bilder.