onsdag 13 februari 2019

Veckans mat 7...

Ny vecka igen då och nya maträtter. Igår passade vi på med korv och stuvade makaroner när sambon var bortrest på kurs, han är ju glutenallergiker och stuvade makaroner blir ju godast av kungsörnens gammeldags makaroner.
Idag så testas en ny variant av köttfärslimpa, hittade en sådant bra pris på kycklingfärs häromdagen när vi handlade så jag kände att skjuter på dagens middag till söndag och hittar på något av kycklingfärsen istället.
Torsdag är det alla hjärtans dag, en dag som vi inte uppmärksammar så speciellt mycket hemma här men vi brukar ta hämtmat iallafall och så blir det i år också.
Fredag jobbar sambon dygn och sonen är medbjuden på middag på lokal av en vän, så det är bara jag hemma. Har inte någon riktigt plan än vad jag ska äta, äter nog bara något som redan finns i kylskåpet om ja känner mig rätt eftersom vi inte behöver lunch hemma på lördagen då vi ska till grannstaden.
Lördag blir lite av en köttmiddag, hittade lammstek för bra pris för någon vecka sedan som vi köpte och la i frysen till senare tillfälle. Inte så ofta vi äter en ren köttbit nu men desto godare när man gör det och då gärna ett glas rött till.
Söndag blir det något som jag tänker att är mer som laxpudding men i receptet heter det "potatisgratäng med lax".

Måndag: Morotssoppa
Tisdag: Korv och stuvade makaroner
Onsdag: Köttfärslimpa av Kycklingfärs
Torsdag: Hämtmat
Fredag: Äter något själv
Lördag: Lammstek
Söndag: Potatisgratäng med lax (länk)

Inga kommentarer: