måndag 18 mars 2019

Semesterplaner 2018...


























Många år vid den här tiden så har vi redan planerat semestern men nu så funderar vi lite fortfarande. Känner ändå att bara senaste veckan så har semesterfunderingarna börjat på snurra på i en högre hastighet och jag har kikat runt lite nu i helgen.
Ja vi har ju svårt att överge Kreta på våra semestrar, så det resmålet blir det nog även i år. Vad jag skulle kunna överge är dessa hysteriska hotell, där det aldrig är lugnt. Kände av det riktigt vid förra årets vistelse, kände mig i sämre form när vi kom hem än när vi for dit. Så i år kikar vi runt lite på Airbnb (länk) om vi kan hitta något trevligt mindre hus eller lägenhet.
Sedan har vi tänkt om vi skulle gjort något andra halvan av påsklovet också, vad vet vi inte riktigt än. Kollade upp priser både med båt och med flyg. Om vi väljer båt så behöver vi inte ta hyrbil vilket vi gör om det blir flyg, men båtresan är rätt lång och dryg. Det är ett hotell jag gärna vill bo på i västra Polen, Mragowo spa and resort (länk), min pappa var nämligen med och byggde det för 40 år sedan och hela familjen bodde där då under tiden.
Men det kan lika gärna bli bara någon kortare tur, kikar även på om vi ska anmäla till en hundutställning och bo på hotell på den orten.
Gotland är ett ställe som jag också haft i tankarna, besöker det gärna på mera lågsäsong än på sommaren. Kollade lite då när vi skulle ut och åka på höstlovet, men det var väldigt mycket som då var stängt då i början av november. Kanske annorlunda då i slutet av april...

Inga kommentarer: