torsdag 6 april 2017

Längtan efter hotell...


























Det är sig en speciell känsla att komma in i ett hotellrum, jag väljer att sänghalva först och om jag inte hinner så brukar jag få "min" halva innan det är färdigt. Är knepigt det där på vilken sida man vill sova på när man bor på hotell, är ju inte alltid samma sida som man sover på som hemma utan närmast dörren har jag räknat ut att jag dras till.
Men jag behöver bara längta nio dagar till efter hotell, för på påskdagen åker vi familjen upp till Sundsvall för att besöka Himlabadet (länk) och sedan bor vi på det hotell som vi brukar göra på där uppe, Nordic choice hotell grand (länk). För dryga tusenlappen får vi bo där en natt och dessutom ingår det då middag. Alla gånger har vi varit nöjda med middagen, trivsam miljö i matsalen. Frukosten är riktigt bra, när det finns både nötmix och färska bär till yoghurten blir jag nöjd.

4 kommentarer:

znogge sa...

Det var verkligen en prisvärd minisemester! Själv väljer jag nästan alltid sängen vid fönstret. Sitter i ryggmärgen liksom...

Kram

Semester & Mat sa...

Ja bättre pris än så kan man inte få tror ja :)
Kram

Christine - 29° sa...

Ja visst är det knepigt det där på vilken sida man vill sova. Hi, hi! Men lustigt nog så dras jag till att sova längst bort från hotellrumsdörren.

Semester & Mat sa...

Kanske du känner att du vill vara så långt bort ifrån tänkbara inbrottstjuvar och jag nära ut :)