måndag 17 april 2017

Veckans mat...

Dags att tänka till inför kommande vecka, vad som är smidigast att äta vilken dag. Själv så jobbar jag tre långdagar, ledig imorgon, medans sambon jobbar imorgon och åker sedan på utbildning igen på onsdag vilket innebär att det bara är jag och sonen hemma.

Måndag: Köttfärssås med pasta
Tisdag: Kyckling med sötsur sås
Onsdag: Rester av pasta carbonara
Torsdag: Rester av panerad torsk (färdiglagad. vart lite nödlösning en dag förra veckan då det ej vart broccolisoppa då den färska broccolin hade fått mögel på sig...)
Fredag: Cheddarpaj
Lördag: Rester av vegetariska lammsteken, strips
Söndag: Rester av Kyckling med sötsur sås

Har också kollat igenom en del recept på nätet som jag vart lite nyfiken på att prova kommande veckor. Fisk är något som är svårt att komma på nya idéer med, men denna rätt pocherad alaska pollock med citrondoftande spenat (länk) lät väldigt god.
Hittade även ett nytt recept för fläskfilé som jag bara måste testa, jag som är mig en riktig chipsälskare, potatischipslåda med fläskfilé (länk). Skyller på att det kan vara som en kul grej åt sonen.

Inga kommentarer: