onsdag 22 november 2017

Veckans mat...

Ännu en ny vecka och redan onsdag, var faktiskt på gång redan i måndags att publicera denna "Veckans mat" men glömt nu varför det inte blev så.
En annan sak jag glömmer är att kolla hur mycket mat jag lagar. Hade inte tänkt rester så som igår, men med tanke på matmängden från söndagens rätt och måndagens rätt så var det enklast att tömma formarna innan ny mat lagades. Spar skinklådan som jag hade tänkt laga igår till nästa vecka istället.
Måste verkligen försöka bli bättre på att laga lagom mängd mat, har ju inte inträffat än så länge någon gång under min livstid att jag lagat för lite.
Till kvällens rätt kände vi oss lite tveksamma om veggo-färsen räcker åt oss tre när mängden var 230gram men det är ja rätt säker på när man lagat till den som en köttfärssås.

Måndag: Potatisfrestelse med lax
Tisdag: Rester pulled pork och potatisfrestelse med lax
Onsdag: Veg köttfärssås med spagetti
Torsdag: Rester av risotto
Fredag: Pizza
Lördag: Kyckling med soltorkade tomater & fetaost, strips
Söndag: Fläsklägg, pressad potatis

2 kommentarer:

znogge sa...

Bortsett från fläsklägg så blir det tummen upp :D

Semester & Mat sa...

Var också rätt tveksam till fläsklägg tills jag provade det i Tallin, var inte alls som man minns det från sin barndom. Blir rätt gott när man grillar det i ugn med olika kryddor.
Testa :)