onsdag 14 februari 2018

Veckans mat...

Tror det vart lite tillströmning hit till bloggen efter jag skapat "Semester & Mat"-instagramkontot där jag länkat hit till bloggen, verkar så på besökssiffran och statistiken jag kan se inne på inställningarna.
Länken till mitt instagramkonto hittar ni på vänster sida lite längre ner. Där är det lite tätare och kortare uppdateringar. Vissa bilder kommer så småningom med här på bloggen och andra hamnar bara på instagram, "Veckans mat" hamnar bara här på bloggen.
Den här veckan blir det mest middagar av saker som redan finns hemma, eller isterband förresten köpte jag till torsdagens middag. Lax och kyckling har vi ett helt frysfack av, kalkongrytan blir av resterna av kalkonen som tillagades för ett tag sedan. Champinjoner handlar jag på lördag, till Champinjonsatay med jordnötssås (länk).
Har funderat en hel del över matsvinnet som förekommer, mer om det i kommande inlägg och naturligtvis kommer även det bruna sopkärlet nämnas som vi nu ingår i en testperiod med.

Måndag: Rester av pytt i panna
Tisdag: Lax med ugnsgratinerad blomkål
Onsdag: Nudelsoppa med wokgrönsaker och kokosmjölk
Torsdag: Isterband och stuvad potatis
Fredag: Kalkongryta ris
Lördag: Champinjonsatay med jordnötssås, strips och sallad
Söndag: Pulled chicken i lergryta

Inga kommentarer: