onsdag 14 mars 2018

Veckans mat...

Hög tid att dela med sig av "Veckans mat". Nu när vi vant oss med en vegetarisk i veckan, ibland två till och med, så kändes det ovant att bara ha vegetariskt på lördag.
Gör rödbetspajen på samma vis som jag gjorde spenat- och fetaostpajen i lördags, använder mig av mandelmjöl så det passar glutenallergikern hemma här.
Fetaostgratinerade brysselkålen kan jag verkligen rekommendera.
Annars så tycker jag att jag fått till ett rätt flyt på matplaneringen, har vissa förslag ända fram till påsk nu för att fundera lite mera på. Sambon har haft vissa synpunkter på kommande veckas mat, eftersom han springer lopp sedan på lördagen.

Måndag: Lax med fetaostgratinerad brysselkål
Tisdag: Chorizokorv med stekt potatis
Onsdag: Rester: Kyckling i lergryta
Torsdag: Blodpudding
Fredag: Struts & stekt potatis
Lördag: Rödbetspaj med chevre och nötter
Söndag: Lasagne

Inga kommentarer: