onsdag 21 mars 2018

Veckans mat...

Ny vecka och nya maträtter, eller inte så värst nya möjligen gjorda på annat vis än andra gånger. Rödbetsbiffarna har jag gjort några gånger innan, men då har jag valt att lägga chevre på den stekta biffen och sedan in i ugn. Nu gjorde jag chevrecreme istället, blandade chevre med creme fraiche.
Kantarellsåsen imorgon är en färdig sås som jag köpte på Matsmart (länk) förra beställningen.
Pizzan på lördag har vi inte gjort själva än, åt den hos min bror och den var riktigt god. Ingen tomatsås utan mozarella och gorgonzola tillsammans med salsiccian, när pizzan kommer ut från ugnen strör man på parmesan.
Shepards Pie var det många år sedan jag gjorde och nu blir den med vegetarisk färs.

Måndag: Morotssoppa
Tisdag: Rester: Lammrullader
Onsdag: Rödbetsbiffar, stekt potatis och chevrecreme
Torsdag: Pasta med rökt skinka och kantarellsås
Fredag: Enchiladas
Lördag: Pizza med salsiccia och olika ostar
Söndag: Vegertarisk shepards pie

Inga kommentarer: