fredag 10 mars 2017

Vegetariska dagen och hotellsök...


























Ska ju försöka få till en vegetariskt middag i veckan, man är ju annars duktig på att variera sig mellan kyckling, kött och fisk men glömmer lätt bort den vegetariska maten.
Igår så vart det vegetariskt pytt i panna med senapssås (länk). När jag läste receptet så misstänkte jag på en gång att det är en sådan rätt det blir hur mycket som helst kvar av så jag minimerade ner det rätt bra i mängd, skippade även kålroten och palsternackan för det hade jag missat att köpa hem. Vi var tre stycken som åt och det räcker säkert som en middag åt oss tre en gång till.
Har precis börjat på kolla efter hotell till sommaren Kretaresa, det är ju 1,5vecka senare vi åker i år och det märks på priserna. Kollade vad vi betalade för hotellen förra året och det hamnade då strax över 20000kr för 16nätter så det blir sig en utmaning om man ska få sig ett liknade slutpris på denna resa. Men det är ju också viktigt att bo bekvämt, snålar man in så blir det bara missnöje och mycket av resan blir förstört om man inte är nöjd.
Förra året hade vi rätt mycket all inclusive, var nog på tre av fem hotell vi hade det och de två andra var det bara frukost och middag. Men vi inleder gärna semestern med ett all inclusive, bara ta det lugnt några dagar och ha allt serverat. Ska också försöka hitta ett hotell med ett mera badland eller vad man säger, tror sonen uppskattar det och på det hotellet är det säkert också all inclusive.
Sedan ska vi försöka komma till hotellet i bergsbyn Anogia, som nog var det bästa hotell vi bott på överhuvudtaget. Får se om vi tajmar in det precis när jag fyller 40.

2 kommentarer:

Veiken sa...

Jag är dålig på rent vegetariska rätter. Jag äter gärna lite vegetariskt, men det ska vara kött, fågel eller fisk till. Jag blir hungrig fort annars.
Planering för resor är halva nöjet. Helt underbart. Hoppas att ni hittar det ni vill ha!

Semester & Mat sa...

JA så har min inställning också varit, att det ska vara kött, fågel eller fisk till men denna rätt var helt okej.
Hade ju en halloumirätt för någon vecka sedan med rödbetor. Även många soppor så som broccoli och morotssoppa med creme fraiche är ju goda.
Ja just nu känns det som att man kollat för mycket på kort tid, kört fast i tänket.