torsdag 17 januari 2019

Veckans mat 3...

Första riktiga veckan sedan början av december. Veckorna vart ju rätt uppstyckad i december med ledighet för Stockholmsresa, uteblivet arbetspass och jullov. Arbetsveckan har gått rätt bra hittills men jag ser framemot en sovmorgon på lördag och sitta i pyjamas en stund på förmiddagen vilket jag inte hinner med på en vanlig vardagsmorgon.
Maten i veckan ser ni nedanför här. Försöker tänka mer på att ta vara på resterna, det har jag visserligen varit noga med förut också men att försöka göra en helgmiddag av dem har jag inte riktigt gjort förut. Halverade julskinkan innan vi tillagade den, så det är den andra halvan som äts upp på söndag tillsammans med en brysselkålssallad jag hade tänkt till jul.

Måndag: Blodpudding
Tisdag: Veg nudelwok
Onsdag: Blomkålssoppa med bacon
Torsdag: Lax med potatis
Fredag: Kycklingpaj med soltorkade tomater och purjolök
Lördag: Pasta med resterna av fläskytterfilen+gorgonzolasås
Söndag: Skinkstek med brysselkålsallad (länk)

Inga kommentarer: