tisdag 19 september 2017

Veckans mat...

Tycker veckorna skenar iväg med en väldig fart nu, inte alls många veckor kvar nu till höstlovet då vi ska till Riga med bror min och hans familj. Märks att tiden flyger iväg genom att det inte blir lika många inlägg publicerade heller här, men ska försöka bättra mig på den biten.
Kommer ta med datorn i helgen när vi ska till Lofsdalen och självklart kommer jag även fota en del då. Känns som att fotande är någon terapi för mig, helst då med systemkameran annars så känns det bara som att man fotar en bild av ett recept eller så.
Kanske någon som vet av en systemkamera som har överföring till data el moln utan sladd emellan kamera och data?
Är lite skeptiskt att föra över direkt till min chromebook, har ju sladdalternativet bara med min nikonkamera. För något år sedan gjorde jag det flitigt och datorn krashade, på chromebooks finns det ingen funktion "mata ut" som i windows när man ska ut saker ur usb'n och det är därför jag tror det kraschade.
Här kommer veckans matsedel för våran del. Igår åt vi glutenfria morotsbiffar (länk), vart godkänt av alla i familjen. Nästa vecka ska jag testa att göra rödbetsbiffar, såg något recept med chevreost på som lät gott.

Måndag: Morotsbiffar
Tisdag: Laxpasta
Onsdag: Potatisbullar
Torsdag: Kyckling med currysås
Fredag: Lofsdalen
Lördag: Lofsdalen
Söndag: Rester av Aloo gobi (indisk blomkålsgryta)

2 kommentarer:

znogge sa...

Min kompaktkamera har sådan överföring men jag använder ändå alltid sladden. Gammal vana antar jag...

Kram

Semester & Mat sa...

Ja men då kanske det finns sig ett utbud av dem då, vore ju smidigt :)
kram