tisdag 13 augusti 2019

Veckans mat 33...

Nu har sommaren passerat och vi har kommit in en bit i första höstmånaden, dags att ta itu med rutinerna igen.
Sommaren har varit bra, hoppas ni haft en bra sommar också.
Försöker få in lite mera vardagsmat nu efter semestern, såsom blodpudding och raggmunkar men också viktigt att stoppa in lite godare när tiden finns för tillagning så som lammgryta mitt i veckan.

Måndag: Blodpudding
Tisdag: Kycklingryta med chorizo (länk)
Onsdag: Lammgryta
Torsdag: Raggmunk i ugn (länk)
Fredag: Färsk tortellini
Lördag: Norrköping
Söndag: Vägen hem

2 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Aldrig fel med något extra mitt i veckan om man frågar mig men även enklare måltider fyller ju sitt ändamål och kan vara riktigt gott...såsom blodpudding...smaskens.

Ha det fint.

Nilla sa...

Mitt namn är Camilla Ek och jag läser digital marknadsföring vid Åbo Akademi. Vi har nu en delkurs där vi ska utvärdera våra kunskaper. För att göra det har jag valt att arrangera en bloggtävling som är sponsrad av en annan resebloggare.

Förstapris är ett presentkort på 5.000:- hos Ticket.

Tävlingen går ut på att du som bloggare ska skriva ett inlägg om resor på minst 300 ord. Du kan skriva fritt om allt inom resor eller om du vill skriva om ett inlägg från hans blogg. Det viktiga är att du länkar tillbaka till hans blogg i inlägget. Tävlingen avgörs genom att vi utser det bästa inlägget den 14 december och därefter kontaktar vinnaren.

Om du tycker att det låter intressant får du gärna återkomma till mig. Så berättar jag gärna mer om du har frågor :)

Varma hälsningar!
Nilla,

Du når mig på nilla.ek@outlook.com