söndag 20 augusti 2017

Tillbaka till vardagen...

Ja nu i veckan börjar "vardagen" igen för min del efter en lång ledighet, varit ledig sedan i midsomras om man bortser när jag var in och jobbade två dagar direkt efter vi kommit hem från Kreta.
Hur känns det då?
Ja det känns verkligen på två vis, skönt att komma i rutiner igen samtidigt som jag känner en liten stress om hur man ska hinna med saker. Visserligen blir det ju betydligt mindre utflykter nu när vi bägge börjar på jobba och sonen börjar skolan, men lite roligheter har vi planerat in iallafall under hösten.
Jag är nog en sådan person som mår bäst av att ha lite roligheter inplanerat att se framemot. Redan nästa lördag kväll åker vi med min brors familj på lyskväll till en fiskerestaurang vid havet, så har vi tillfälle att prata ihop oss lite mera inför resan vi planerar tillsammans i höst.
Vi fick idén för någon vecka sedan, då vi kände att hösten och vardagen var på ingång. Pratade om olika resemål, tänkte mest på weekend i en stad men visste inte riktigt vilken vi ville åka till. Barcelona var ju med i samtalet, men det känns inte aktuellt längre efter terrorattentatet där häromdagen. Men vilken stad kan man känna sig säker i då?
Riga funderar vi på iallafall, med båt så det blir två nätter på båt och två nätter i Riga. Såg att Coop hade bra rabatt på resor med Tallink, det var ju redan ett väldigt bra pris om man jämför med att flyga dit. Någon som varit där och kan ge oss tips?

2 kommentarer:

znogge sa...

Mitt kusinbarn läser till läkare i Riga och det är en väldigt fin stad. Själv har jag inte varit där men väl släkten och de har varit mycket nöjda med sina besök!

Kram

Semester & Mat sa...

Znogge:
Va kul att höra att det är sig en fin stad, ser verkligen framemot att utforska den :)
Kram