onsdag 20 februari 2019

Veckans mat 8...

Ny vecka igen då och ny matsedel med två nya rätter med recept. Fast den vi äter ikväll undrar jag om jag inte gjort förut eller om jag hade tanken tills jag såg att vi inte hade allt hemma men nu finns allt hemma tills ikväll.
I måndags vart det enkel middagslagning, soppa, känns bra när man många gånger äter lite för mycket av det goda under helgen.
Experimenterade ihop en egen rätt av pastagratängen med fisk som jag gjorde för någon vecka sedan, men den enligt receptet vart bättre...
Imorgon är det sonens favorit, brukar göra en enkel variant när Lidl har sina grekiska veckor, att köpa färdigkryddad gyros och bara steka på.
Fredagens rätt har jag sett en del delningar på facebook och blivit nyfiken hur den smakar, känns som att det bara borde bli en enda röra med chipsen underst men vi får se.
Lördag blir det lammgryta eftersom lammsteken helgen som var hade vissa bitar som var mer lämpad till lammgryta. så då vart det två middagar av en.
Söndag blir det en klassisk kycklinglåda, eller Stinas kyckling som man sa under uppväxten sin.

Måndag: Tomatsoppa
Tisdag: Pastagratäng med kabanoss, mozarella och spenat
Onsdag: Nudelwok med tofu och jordnötssås (länk)
Torsdag: Gyros, strips och tzatziki
Fredag: Tacogratäng med veg färs (länk)
Lördag: Lammgryta
Söndag: Kycklinglåda

Inga kommentarer: