onsdag 27 mars 2019

Veckans mat 13...

Den här veckan har sonen önskat tre rätter och allihop med köttfärs, fast på torsdag hade jag tänkt ta quornfärs för det brukar han inte märka. Blir för mycket köttfärs annars på en vecka kan jag tycka.
Ikväll är det mer en nudelrätt med blomkål skulle jag vilja beskriva den istället för som den heter enligt receptet. Alltid spännande att testa nya rätter.
På fredag äter vi middag på olika håll för sambon jobbar, jag ska iväg med jobbet och sonen äter med mina föräldrar.
Söndag är det lax som står på tur, gjorde den rätten för någon vecka sedan och det var riktigt gott.

Måndag: Ugnsraggmunkar (länk)
Tisdag: Köttfärsbiffar
Onsdag: Vegetriskt curry med blomkål (länk)
Torsdag: Lasagne
Fredag: Middag på olika håll
Lördag: Taco
Söndag: Laxpudding med fänkal och citron (länk)

Inga kommentarer: