fredag 12 april 2019

Veckans mat 15...

Något sen men här kommer Veckans mat 15.
Tre nya rätter med recept denna vecka. Falukorven vi åt i tisdags vart sig en riktig favorit, kändes inte som att det var falukorv man åt. Brukar vara en lite tråkig känsla med falukorv till middag annars.
Kål- och fetaostbiffarna vi åt igår var också helt okej, gjorde dem i ugnen istället för att steka dem. Kände att tiden inte riktigt fanns annars till allt som behövdes göra just då hemma.
Ikväll smiter jag iväg på after work med jobbet, så vad jag äter ikväll vet jag faktiskt inte riktigt än. Kanske restaurangens burgare, hade tänkt pasta som alternativ men vi åt ju pasta igår kväll och jag har det med i matlådan nu idag.
Komma ihåg att ta fram fläskkarrén ikväll också, så den hinner tina tills imorgon eftermiddag. Pulled pork var verkligen länge sedan vi åt nu tycker jag.
På söndag testar jag ett nytt recept, har nog gjort något liknande förut tror ja men är inte helt säker.


Måndag: Lax
Tisdag: Falukorv på medelhavsvis (länk)
Onsdag: Kål- och fetaostbiffar (länk)
Torsdag: Spagetti med köttfärssås
Fredag: AW
Lördag: Pulled pork
SöndagHel kyckling i ugn med citron och timjan (länk)

Inga kommentarer: