tisdag 27 juni 2017

Första inlägget från Kreta, hitresan och Chania med omnejd...






























Ja nu är vi varit här i snart två dygn, börjat på känna sig mindre och mindre stressad ju mer tid vi tillbringar här på Kreta som för övrigt är mitt favoritresemål.
Bara att se en av våra väskor falla av från lastbandet in till flygplanet stressade upp mig rejält, sedan är det den vanliga stressen när man väntar på väskorna vid bandet på resmålet och tankarna börjar på komma "är min väska försvunnen". Ja jag visste ju redan att en av de grå förmodligen var skadad och mycket riktigt efter lång väntan vid bagagebandet så kom våra väskor varav den ena var skadad.
Helt otroligt egentligen att inget hade fallit ur, inte ens träningsskorna. Så nu var jag så illa tvungen att ta mig iväg till hotellets gym igår och bränna lite kalorier.
Naturligtvis anmälde vi skadan på flygplatsen, ska även visas upp på Arlanda eller om det räckte att vi skulle visa några papper. Känns ju onödigt att släppa med en trasig väska hem när det inte ens går att packa i den.
Hyrbilen vart sig en merca, vart glatt överraskad eftersom vi bokad en i "golfklassen". Finns alla möjliga finesser på denna, som vi inte haft på våra hyrbilar förut här på Kreta då när vi haft Ford fiesta och Volkswagen polo.
Dessa två dagar har vi mest varit vid poolen här på hotellet, badat och bara tagit det lugnt. Boken som ni ser i min hand, har jag läst två tredjedelar av och svårt att slita mig ifrån. Rätt gripande handling, men sorglig.
Idag åkte vi in till Chania, åkte via Soudabukten i hopp om att få se några av alla dessa krigsfartyg i hamn som åker förbi resorten men inga var inne idag vid den tiden vi var förbi. Stannade till vid deras krigskyrkogård istället.
Imorgon efter lunch ska vi göra oss en utflykt mot Elafonissi och Samariaravinens början, för att sedan infinna oss på hotellet till middagen vid åttatiden. Vill ju inte missa sista middagen på det här hotellet, Kiani beach resort (länk), med tanke på hur nöjda vi var vissa kvällar här förra året. Tyvärr har vi inte riktigt sett dessa kvällar än men ändå så är det helt okej detta år men ibland så saknar man det lilla extra som vi såg förra året i form av en pianist en kväll i matsalen, den goda paellan och grillkvällen.

4 kommentarer:

znogge sa...

visst är det pirrigt innan man vet om väskorna är på plats. Skönt att inget fallit ur. Härliga bilder från solen och värmen.

Kram

Semester & Mat sa...

Ja förutom det momentet så är det säkerhetskontrollen som håller på ta knäcken av mig när vi är ute och reser, den blir jag riktigt nervös av när jag ska gå igenom. Vet liksom inte varför, bara är så.
Kram

Ann-Louise sa...

Trist med väskan, men vilken tur att inget hade ramlat ur!

Semester & Mat sa...

Ja jag var helt säker på att något skulle ha ramlat ut när jag såg väskan.