lördag 6 maj 2017

Fläskfilé med hasselbackspotatis under krämigt täcke...


























Vart igen grillning idag, vi skjuter upp premiärgrillningen tills det blir bättre väder. Ja nu när det har varit fint några dagar och t-shirt väder nästan, ja då blir det kallare och regn i luften då när vi hade tänkt grilla.
Hade mig ett nödalternativ, men vart inte lika gott som grillat men mättade våra magar iallafall.
Fläskfilé med hasselbackspotatis under krämigt täcke (länk), var ett recept jag hittade för någon vecka sedan. Följde receptet ganska bra, bytte ut västerbottenosten mot parmesan men annars så tror jag att jag följde det rätt bra. Fastän jag hade formen inne en kvart extra så var inte potatisen klar, 20-30 minuter till innan vi vart helt nöjda med mjukheten eller om det var vår hunger som bedömde att den nu fick vara klar.

Inga kommentarer: