tisdag 2 maj 2017

Pocherad alaska pollockfile med citrondoftande spenat...



När vi äter annan fisk än lax så tycker jag att det är svårt att äta sig mätt, men denna fiskrätt håller mig mätt än då jag i vanligtvis brukar ta en bit cheddar till mitt kvällste.
Här kommer receptet (länk) och jag följde det rätt bra. Var väl dillen jag skippade på slutet men annars så tror jag att jag gjorde det från punkt ett till sista punkt. Började med såsen istället för att koka fisken, sedan fick alltihop på slutet puttra på fem minuter i stekpannan. Serverade rivna morötter till med smulad fetaost.

2 kommentarer:

znogge sa...

Jag väljer oftast torskrygg men nog blir man hungrigare snabbare så det gäller att göra rätten lite matigare. Vankas fisk i morgon i gruvan och det blir en gratäng med tomat så på eftermiddagen kommer jag att vara hungrig igen.

Kram

Semester & Mat sa...

Ja denna rätt är verkligen att rekommendera om man vill känna sig mätt långt efteråt.
Torskrygg finns också i frysen, tillagas nog nästa gång vi äter fisk :)
Kram