tisdag 18 juli 2017

Kalasförberedelser...


























Dags att börja på putsa upp finbesticken till helgens kalas, vissa har jag ju använt och är lite mer putsade än de andra som ni ser. Köpte den här uppsättningen bestick för 70kr på lokala köp och sälj för ett tag sedan. Lite roligt att blanda gammalt och nytt tycker jag.
Ja det är ju i helgen jag styr upp kalas för att fira min 40årsdag som jag hade när vi var på Kreta, blir den äldre släkten på dagen och på kvällen bror min med familj + några vänner. Sambons bror är bortresta och vissa av mina vänner har jag redan blivit firad av. Så nu stannar sammanlagda siffran på bara runt 20 besökare på hela dagen, lite mer lagom än över 30 som var meningen från början.
Idag tänkte jag börja inhandling till fikat på dagen och middagen på kvällen. Blir två tårtor på dagen, bland annat en hasselnötscheesecake med hallonswirl (länk) och fransk chokladtårta med chokladganache, vaniljkräm och cashewnötter (länk). På kvällen blir det kallmarinerad fläskfilé (länk), kycklingklubbor, korv med olika tillbehör. Till efterrätt fortsätter vi med tårtorna från dagen, nödlösningen om det inte räcker är marängsviss med hallon och apelsin (länk).
Tror och hoppas att jag har det mesta under kontroll, eftersom jag tror att jag har tid med en träff med vänner på torsdagkväll och kanottur på fredag...

Inga kommentarer: