tisdag 25 juli 2017

Kommit in i semesterlunken hemma här...

Nu känns det som att man äntligen kommit in i semesterlunken hemma här, tar dagarna lite som de kommer och har inte alls mycket planerat.
Vi kom ju hem från Kreta för två veckor sedan, sedan så var det planering och inhandling inför mitt 40årsfirande som var i helgen men nu så är det bara lugnt. En riktigt skön känsla måste jag säga.
Har inte riktigt kommit fram till om jag ska köra "Veckans mat" nu under sommaren, just när det är semester och sommar är det så mycket svårare att planera än när man jobbar. Lätt att komma på utflykter som gör att maten ändras, sedan om det är finväder så passar man på att grilla eller så ändrar man från kall mat till varm mat om vädret är ruggigt. Nä jag tror faktiskt att jag kör igång "Veckans mat" igen då när skolan börjar i höst.
Kommer även publicera sista inlägget från vår Kretaresa vilken dag som helst och då har jag ju kommit ikapp med att publicera alla resor vi har gjort genom tiderna, ligger några dagsutflykter i utkastmappen. Sedan så pratar vi lite om Åre igen i slutet av sommaren, men vi vet inte riktigt än med hundvakt eller om vi rentav tar med henne.
Det är Holiday club (länk) i Åre som har familjeveckor, bra pris på boende och sedan ingår det en hel del aktiviteter också. Kanske ett bra avslut på sommaren, fjälluft och aktiviteter :)

Inga kommentarer: