onsdag 28 februari 2018

Veckans mat...

Den här veckan tycker jag ändå att jag lyckades med lite godare och mer matlagning än veckan som var. Två nya rätter för mig ska testas, Kyckling i balsamicosås (länk) och Vegansk biffstroganoff (länk).
På fredag funderar jag på att göra rullader av lammkött som vi köpte för några veckor sedan, har ju sett "vanliga" rullader med ädelostfyllning. Köpte ädelost igår, så någon variant blir det eller i nödfall en vanlig köttbit.
Sedan kanske ni tror nu när ni läser veckans mat, att vi även köpte korv i det där lammpartiet vi köpte men korven är från Lidl (länk) och den kan jag verkligen rekommendera. God och väldig hög kötthalt.

Måndag: Gyros, strips, tzatziki och sallad
Tisdag: Lax med fetaost och soltorkade tomater, serveras med pasta
Onsdag: Kyckling i balsamico-sås
Torsdag: Soppa med lammkorv, lök och passande kryddor
Fredag: Kött el ädelostfyllda lammrullader
Lördag: Vegansk biffstroganoff
Söndag: Örebro

Inga kommentarer: