fredag 24 mars 2017

Det fanns ingen plats för salladen...


























Ja så kan det gå när man äter köttfärssås med pasta, att det bara flyter ut över tallriken och man får vänta med salladen tills man ätit upp lite av maten.
Sedan så kan man ju servera pastarätter i djuptallrikar också, inte för att man då heller får plats med sallad men matupplägget ser på något vis lyxigare ut en sådan gång.
Servisen ni ser att jag använder mig av köpte jag på loppis för 120kr och då fick man med 12 tallrikar, 12 assietter och 12 djuptallrikar. Väldigt bra pris enligt mig, som dessutom gillar orange som accentfärg i köket. Har blivit mycket av den färgen på grund av att den finns i olika nyanser på vår fondvägg (Josef Frank - vårblommor) i matrummet.

2 kommentarer:

znogge sa...

Det var verkligen en prisvärd service! Själv äter jag alltid salladen först vilket kan vara praktiskt för det får inte plats med lika mycket mat på tallriken då ;-)

Kram

Semester & Mat sa...

Ja jag gillar den servisen skarpt, hade ångrat mig om jag inte köpt den till det priset.
Kram