torsdag 9 mars 2017

Man lär sig av sina misstag...


























Den där gratängen jag gjorde igår till middag med rostbiff, ädelost och vitkål vart rätt vattning. Hade ju inte behövt blöta upp vitkålen med hett vatten innan, trots att jag använde salladsslungan för att få bort det mesta av vätskan innan jag lade den i gratängformen, den vart för vattning helt enkelt.
Tror det kan bli en väldig skillnad om man bara lägger ner den riven eller om man struntar i vitkålen helt och gör som jag gjort förut, potatisgratäng i botten.
Ikväll ska jag ge mig på ett nytt recept, den vegetariska pytt i pannan (länk). Ska försöka minska ner lite grann i receptet, vissa rotfrukter så som kålrot och palsternacka struntar jag i, men behöver nog också minska mängden på de andra för just nu så har vi infrysta rester så det räcker och imorgon äter ingen av oss lunch hemma eller ska ha matlåda med sig heller.
Bara det är ju en utmaning för mig, att laga lagom mängd med mat. Brukar ju alltid laga för mycket, men hellre det än för lite.

Inga kommentarer: