lördag 1 april 2017

Parmesanpanerad skinkschnitzel...


























Mycket matinlägg nu, men känner jag mig rätt så blir det bara halvdana middagar till veckan i form av rester. Sambon reser bort på utbildning, då är det givande tillfälle för mig och sonen att äta upp lite rester som finns i frysen. Lämpligt också då när man jobbar heldagar fyra av fem möjliga, komma hem klockan 17:00 och börja med middag från scratch känns så där sådana dagar. Att man dessutom har svårigheter att laga lagom mängd mat gör ju inte saken bättre då när vi bara är två stycken hemma och ingen matlåda eller rester behövs till lunchen dagen efter.
Utlovar lite mera reseinlägg istället till veckan.
Men hur smakade denna middag då kanske ni undrar?
Jo den var helt okej, tog faktiskt den finaste biten själv bara för att få en bra bild. Var faktiskt lättare att få paneringen att sitta kvar då när jag gjorde denna variant med fisk för någon vecka sedan än med skinkschnitzel, men eftersom jag är en köttmänniska mer än fisk så gillade jag denna bättre.

Inga kommentarer: