lördag 15 april 2017

Vegetariskt lammstek...


























Inte ofta jag har mig en plan B ifall maten inte blir ätbar men kände faktiskt lite så inför denna rätt, att den kunde sluta hur som helst. Desto roligare var det att vi alla tre i familjen uppskattade denna rätt, återigen tacksam att sonen på snart 10 år äter det mesta. Kan ju vara rätt kinkigt i vissa familjer har jag hört.
Detta är alltså en vegetariskt lammstek (länk). Den enda skillnaden tyckte vi jämfört med lammstek som vi från början var inne på denna dag var konsistensen, att man kunde känna lite bitar av valnötter och champinjonerna.
Jag brukar ju alltid ha svårt att följa recept men detta följde jag rätt bra, förutom att jag hade vanliga champinjoner istället för skogschampinjoner. Man skulle ha lagen från kikärtorna, passade då på att göra hummus av kikärtorna istället för sås men vi kom på när vi åt att den skulle blivit riktigt gott med tsatsiki till denna rätt men då kanske bytt ut potatisgratängen till klyftpotatis eller strips.
Nöjd med min tvåtimmarsinsats i köket :)

Inga kommentarer: